Rötar yapan havayolu şirketi 100-600 avro arasında tazminat ödeyecek. Resmi Gazete'de yayımlandı.
Kars Barosu avukatlarından Eylem Othan, uçuşların 3 saat ve üzerinde gecikmesi durumunda yolculara tazminat hakkı tanındığını bildirdi.
Avukat Eylem Othan, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün "Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik'te (SHY-Yolcu) Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmelik’e ilişkin değerlendirmede bulundu. 10 Aralık 2024’te Resmi Gazete’de yayımlanan karara göre uçuş iptalinin yanı sıra rötar durumunda da yolculara tazminat ödeneceğini belirterek, "Değişiklikle uçuşların teknik ve operasyonel nedenlerle 3 saat ve üzerinde gecikmesi durumunda yolculara tazminat hakkı getirildi." dedi.
Daha önce uçuşların iptali durumunda veya rötar durumunda dava açarak yolculara tazminat ödendiğini anımsatan Av. Othan, "Türk hava yolu şirketleri, Avrupa Birliği (AB) Yolcu Hakları Tüzüğü kapsamında AB çıkışlı ya da AB varışlı uçuşlarda yabancı yolculara tazminat öderken aynı durumda Türk vatandaşlarına bu ödemeyi yapmıyordu. Yolcular dava açarak tazminat alabiliyorlardı. Yeni düzenlemeyle bu farklılık ortadan kaldırıldı ve uluslararası standartlara uyum sağlanmıştır. Bu yeni düzenleme ile, uçuşların 3 saat ve üzerinde gecikmesi durumunda, hava taşıma işletmesi iç hat uçuşlarında 100 avro, dış hat uçuşlarında ise mesafeye göre 250 ile 600 avro arasında tazminat ödemesi tazminat ödemesi yapacak. Tazminat alacaklarının Türk lirası cinsinden karşılığı hesaplanırken tazminatın ödendiği güne ait Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru esas alınacak." ifadesini kullandı.
Hasan OTHAN Kars Serhat Birikim